منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
واحد مراقبت باد

واحد مراقبت باد

واحد مراقبت باد

واحد مراقبت باد

واحد مراقبت باد یکی از اجزای بسیار مهم سیستم پنوماتیکی می باشد که با حذف آن از مدار، استهلاک سیستم به شدت افزایش پیدا می کند . محل نصب واحد مراقبت باد بر روی خط باد خروجی از کمپروسر باد و قبل از ورود باد به سیستم می باشد.

اجزای واحد مراقبت باد

واحد مراقبت هوا از بخش هایی مانند فیلتر هوا ، رگولاتور، روغن زن و مانومتر تشکیل شده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

۱- فیلتر هوا

فیلتر هوا که در بخش ورودی واحد مراقبت قرار می گیرد عمل جدا کردن گرد و غبار و رطوبت از هوای کمپرس شده را انجام می دهد، رطوبت جدا شده از باد به داخل یک مخزن هدایت می شود، مخزن آب باید به صورت دوره ای توسط اپراتور سیستم کنترل و تخلیه گردد . ورود رطوبت به سیستم پنوماتیک باعث زندگ زدن تجهیزات می گردد .

۲- روغن زن

روغن زن در واحد مراقبت عملیات اضافه نمودن روغن به به هوای کمپرس شده را به صورت اتوماتیک انجام می دهد که دارای یک مخزن می باشد و معمولا روغن ۱۰ در داخل آن می ریزند . روانکاری باعث افزایش طول عمر سیستم پنوماتیک می گردد . البته بر روی روغن زن یک ولوم قرار دارد که می توان توسط آن آهنگ مصرف روغن را تغییر داد .

۳- مانومتر

جهت نمایش فشار هوای خروجی از واحد مراقبت باد ، مانومتر بر روی آن تعبیه می گردد .

برخی از واحد های مراقبت پر مصرف عبارتند از:

  • رگلاتورها
  • فیلترها
  • روان کننده ها
  • واحدهای مراقبت مینیاتوری
  • واحدهای مراقبت جریان بالا
  • واحدهای مراقبت استنلس استیل

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۴٫۵ / ۵٫ تعداد رای : ۲

اولین نفر باشید که به این نوشته رای می دهید

مدیر وب‌سایت
ما در تیم تولید محتوای کنترل سازان در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی و محصولات در تجهیزات صنعتی را تهیه کنیم. جهت مشاوره و سفارش محصول می توانید با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *