منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
لودسل – سیستم توزین

لودسل – سیستم توزین


لودسل یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده باسکول می باشد که خود یک سنسور الکترونیکی است که مقدار نیرو و فشار وارد شده بر آن توسط مداری که در داخل آن می باشد به ولتاژی متغییر و با رفتار مشخص در خروجی تبدیل شده که می توان با یک مودلاتور آن را به واحد های مختلفی از وزن تبدیل نمود و در سیستم کنترلی استفاده کرد .

لودسل چگونه عمل می نماید ؟

لودسل یک سنسور الکترونیکی می باشد که از حسگرهای مقاومتی – تنش سنج ساخته شده است که به صورت یک پل وتستون به هم متصل شده انده و با وارد نمودن فشار به یک لودسل در حقیقت ما اقدام به اعمال نیرو به این وتستون می نماییم که منجر به تغییر مقدار مقاومت این حسگرها می شود که با اعمال یک ولتاژ ثابت به ورودی این مدار می توان یک ولتاژ متغییر و خطی را در خروجی مدار داشته باشیم .


انواع لودسل از نظر نحوه نصب

  1. لودسل Single Point 
  2. لودسل Shear Beam
  3. لودسل S-Type
  4. لودسل Low Profile
  5. لودسل Miniature

-لودسل Single Point :

لودسل Single Point

نمونه هایی از لودسل Single Point

در این نوع لودسل ها اعمال نیرو لزوما محدود به یک نقطه نمی باشد و می توان بر روی مدل لودسل صفحه ای با ابعاد مشخص ( مانند ترازوی آشپزخانه ) قرار داد و با وارد نمودن نیرو بر هر نقطه از این صفحه می توان شاهد تغییرات ولتاژ در خروجی لودسل را مشاهده نمود ، به زبان ساده تر می توان نیرو را به هرنقطه از این صفحه وارد کرد .

معمولا لودسل های با ظرفیت پایین و با دقت اندازه گیری ( حساسیت ) بالا را اینگونه می سازند . با توجه به شکل زیر نیرو را می توان به صفحات قهوه ای رنگ بالایی یا پایینی و یا به صورت همزمان به هردو صفحه وارد نمود .

لودسل Single Point


-لودسل Shear Beam :

لودسل Shear Beam

نمونه ای از لودسل Shear Beam

ساختمان داخلی این نوع لودسل ها با نوع لودسل های Single Point تفاوتی ندارد ولی نحوه نصب آن فرق می کند . برای استفاده از این نوع لودسل ها یک طرف از لودسل را به سازه یا تکیه گاه متصل می نماییم و نیرو ( فشار ) را به یک نقطه از سمت دیگر لودسل وارد می نماییم . معمولا  لودسل های با ظرفیت متوسط  و متوسط به بالا را اینگونه می سازند . حساسیت این نوع لودسل نسبت به تغییر موقعیت نیرو یا بار پایین بوده و ( در برابر نیروهای جانبی مقاوم هستند )

لودسل Shear Beam

نمونه ای از نحوه نصب لودسل Shear Beam در سیستم توزین مخازن

-لودسل S-Type

نمونه ای از لودسل نوع S

لودسل های نوع – S-Type ، را می توان در هردو حالت کششی و فشاری می توان استفاده کرد و در زمان نصب باید توجه کنیم که نیروی وارد شده به لودسل باید به صورت عمودی از مرکز آن عبور کنید ، معمولا برای اطمینان از این موضوع از بلبرینگ های میله دار استفاده می شود . از لودسل های S برای وزن نمودن مخازن یا هاپرها به صورت آویز استفاده می شود و همچنین در ساخت دستگاه های تست کشش سطح نیز می توان از آن ها استفاده کرد .

نکات مهم در نصب لودسل های نوع S 

نصب لودسل

در زمانیکه که بیش از یک لودسل S در یک باسکول استفاده شده باید توجه داشته باشیم که بار به صورت مساوی بر روی همه لودسل ها قرار گیرد و چون معمولا این باسکول ها به صورت آویز می باشند امکان تاب خوردن مخزن وجود دارد که به تعبیه مهار کننده هایی جدا از باسکول به صورتی که تاثیری در عملیات توزین نداشته باشد ، این حرکات را محدود نمود .

-لودسل Low Profile

لودسل Low Profile

نمونه ای از لودسل Low Profile

لودسل های Low Profile دارای مقطع دایره ای شکل و به صورت یک استوانه کوتاه می باشند که مانند لودسل های نوع S می توان آن ها را در هردو حالت کششی و فشاری استفاده نمود و نیرو را باید به مرکز لودسل و به صورت عمودی وارد نمود .

لودسل استوانه ای

از این نوع لودسل ها برای ساخت باسکول ها ، توزین مخازن ، دستگاه های پرس و دستگاه های تست کشش سطح استفاده می شود . در هنگام نصب صفحه ای بر روی سوراخ استرین گیج ها جود داده می شود که این امر باعث افزایش استحکام آن ها می گردد .

-لودسل Miniature

لودسل های Miniature مانند لودسل های Low Profile دارای مقطع دایره ای شکل و به صورت یک استوانه کوتاه می باشند ولی در ابعاد کوچکتر ساخته می شوند که می توانند بصورت کششی یا فشاری باشند در لودسل های Miniature ،  نیرو را باید به مرکز لودسل و به صورت عمودی وارد نمود . معمولا در توزین مخازن و یا دستگاه های پرس از این نوع لودسل استفاده می شود .

لودسل Miniature