منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
انواع سیستم تخلیه – سیستم ارت

انواع سیستم تخلیه – سیستم ارت

به طور کلی، ۳ نوع سیستم های زمین (سیستم ارت سیستم ارتینگ ) یعنی TN System، TT System و IT System وجود دارد.

سیستم TN:

سیستم زمین – سیستم ارتینگ (چاه ارت )  سیستم ارت :

یک سیستم دارای یک یا چند نقطه منبع انرژی به طور مستقیم در زمین، بخش های رسانا در معرض نصب شده به آن نقطه با هدایت های محافظ وصل شده است. با این حال، سیستم های TN به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

۱- سیستم TN-C:

یک سیستم که در آن توابع خنثی و حفاظتی ترکیب شده، یک هادی واحد در سراسر سیستم است. تمام بخش های رسانا در معرض نصب نصب شده به هادی PEN متصل می شوند.

۲- سیستم TN-S :

یک سیستم که دارای خازن های جداگانه و محافظ در سراسر سیستم ارت است.

سیستم TN-S

سیستم TN-S

هادی حفاظتی (PE) پوشش فلزی کابل تأمین کننده تاسیسات برقی یا یک هادی جداگانه است. تمام بخش های رسانا در معرض نصب به این هادی حفاظتی از طریق پایانه زمین اصلی نصب متصل می شوند.

۳- سیستم TN-C-S :

یک سیستم ارت که در آن توابع خنثی و حفاظتی در یک هادی واحد در بخشی از سیستم ترکیب می شوند.

سیستم TN-C-S

سیستم TN-C-S

در سیستم TN-C-S، عرضه TN-C و ترتیب در تاسیسات TN-S است. این نیز به عنوان حفاظت چندگانه زمین شناسی شناخته شده است و هادی PEN به عنوان ترکیبی خنثی و زمین (CNE) اشاره شده است. سیستم برق تامین کننده PEN در چندین نقطه زمین قرار دارد و ممکن است در نصب یا نصب مجدد مصرف کننده برق الزامی باشد. تمام قسمت های رسانا در معرض نصب از طریق ترمینال جرثقیل اصلی به هادی PEN متصل شده و پایانه های خنثی با هم مرتبط می شوند.

سیستم TT :

سیستم ارت دارای یک نقطه منبع انرژی به طور مستقیم زمین، بخش های رسانا در معرض نصب شده به الکترودهای زمین متصل شده به طور الکتریکی مستقل از الکترودهای زمین منبع است.

در این سیستم یک نقطه مستقیما”به زمین وصل شده و بدنه های هادی تاسیسات الکتریکی مستقل از اتصال زمین سیستم، به زمین وصل می شوند ، در این سیستم شبکه و تاسیسات دارای دو زمین مجزا از یکدیگر م یباشند،به طوری که نقطه صفر ستاره ترانس مستقیما” به زمین وصل می شود (زمین الکتریکی) و یک سیم از ان برای استفاده صفر (نول) به خارج هدایت می گردد و بدنه دستگاه ها و وسایل الکتریکی به میل زمین دیگری ( زمین حفاظتی ارت )وصل می شوند.

این سیستم جز در موارد خاصی که شرایط محلی برای استقرار آن مناسب باشد و یا وسایل حفاظتی مخصوص ( کلیدهای جریان باقی مانده ) بهره برداری از آن را ممکن کند،قابل استفاده نیست. در این سیستم ها استفاده از وسایل حفاظتی نوع جریان باقی مانده، وسایل حفاظتی نوع جریان تفاضلی و همچنین کلید FI ترجیح داشته و وسایل حفاظتی نوع ولتاژ اتصالی نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.

سیستم نیروی نوع IT:

در این سیستم اتصال مستقیم بین هادی های برق دار فاز با زمین و حتی سیم صفر نول با زمین وجود نداشته، اما بدنه های تاسیسات الکتریکی به زمین وصل می شوند با سیم حفاظتی ( ارت ) .سیم صفر ترانس یا نسبت به زمین کاملا” عایق است یا با یک مقاومت بزرگ و یا توسط برقگیر به زمین وصل می شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۱ / ۵٫ تعداد رای : ۱

اولین نفر باشید که به این نوشته رای می دهید

مدیر وب‌سایت
ما در تیم تولید محتوای کنترل سازان در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی و محصولات در تجهیزات صنعتی را تهیه کنیم. جهت مشاوره و سفارش محصول می توانید با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *