منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
آشنایی با دستگاه های استخراج ارز دیجیتال – دستگاه ماینر

آشنایی با دستگاه های استخراج ارز دیجیتال – دستگاه ماینر

آموزش ماینینگ بیت کوین

آموزش ماینینگ بیت کوین

شما قادر به استخراج ارز های دیجیتال مانند بیت کوین نیستنید مگر اینکه برق ارزان و و تجهیزات مناسب برای این کار را در اختیار داشته باشید . در غیر اینصورت عملیات استخراج ارز دیجیتال برای شما سود آور نبوده و صرفه اقتصادی ندارد و حتی ممکن است که نتوانید با درآمد کسب شده از این راه هزینه های برق مصرفی و هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات خود را بپردازید .

تجهیزات مورد نیاز استخراج بیت کوین

تجهیزات مورد استفاده برای این کار به صورت کلی شامل دستگاه ماینر ، سیستم خنک کننده ، تابلو برق  و یک شبکه محلی با قابلیت دسترسی به اینترنت می باشد . در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین بخش این سیستم یعنی دستگاه ماینر یا دستگاه استخراج ارز دیجیتال بپردازیم .

عملیات استخراج ارز دیجیتال توسط پردازنده یا CPU انجام می شود . طبیعتا هرچه پردازنده قدرتمندتری در اختیار داشته باشید میزان ارز دیجیتالی که استخراج می نمایید بیشتر است . تا چند سال پیش این کار را می توانستیم با پردازنده کامپیوترهای خانگی اقدام به استخراج بیت کوین نماییم ولی امروزه باتوجه به افزایش قیمت بیت کوین و گسترده تر شدن شبکه بیت کوین دیگر استخراج با استفاده از کامپیوترهای معمولی بصرفه نیست و مقدار درآمد شما از این راه بسیار ناچیز و بصورت قطره ای می باشد . پس استخراج ارز دیجیتال از کامپیوتر خانگی را فراموش کنید و این کار را به دستگاه ماینرهای مجهز به تراشه های ای سیک ( ASIC ) واگذار نمایید .

ماینر بیت کوین (ASIC)

باتوجه به توضیحات بالا به این نتیجه می رسیم که استخراج بیت کوین با کامپیوترهای معمولی بصرفه نیست و برای انجام این کار به سخت افزار تخصصی ASIC نیاز دارید  . این سخت افزار یک کارت گرافیکی با مدارهای مجتمع با کاربرد خاص می باشند . می توان گفت که تمام استخراج بیت کوین امروزه توسط سیستم های ASIC انجام می شود . پس اگر قصد استخراج بیت کوین را دارید انتخاب دستگاه استخراج ( ماینر ) مناسب بسیار سرنوشت ساز می باشد .

انتخاب دستگاه ماینر مناسب

شرکت های مختلفی اقدام به ساخت و گسترش دستگاه های ماینر نموده اند که در این میان شرکت بیت مین ( Bitmain ) یکی از بزرگترین و معروف ترین آن ها می باشد . این کمپانی دستگاه های خود را تحت عنوان انت ماینر ( Antminer ) روانه بازار نموده . البته شما در زمان تهیه دستگاه استخراج خود نباید انتخاب  های خود را به ماینر های این شرکت محدود نمایید، بلکه با درنظر گرفتن پارامترهایی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم باید بهترین دستگاه را انتخاب نمایید . تا در خصوص محاسبه سود و بازگشت سرمایه خود دچار مشکل نشوید.

توجه :

 قبل از خرید هر دستگاه فقط به مقایسه اعداد نوشته شده مشخصات فنی بسنده نکنید و با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی از نظرات کاربرانی که تجربه کار با دستگاه مورد نظر را دارند استفاده نمایید .

بیت مین ( Bitmain ) بزرگترین و معروفترین سازنده دستگاه های ماینر

بیت مین ( Bitmain ) بزرگترین و معروفترین سازنده دستگاه های ماینر

پارامترهای مهم در انتخاب کارآمدترین ماینر بیت کوین

میزان هش

هش ریت ، نرخ هش ، قدرت ماینر یا میزان هش همگی مترادف بوده و معرف میزان قدرت پردازشی ماینر می باشد و رابطه مستقیمی با میزان بیت کوین استخراج  شده توسط ماینر دارد ، هش ریت بالاتر یعنی درآمد بیشتر .

توان مصرفی

توان مصرفی دستگاه استخراج کننده که برحسب وات بیان می شود نشان دهنده میزان برق مصرفی دستگاه است . پس طبیعتا ماینری با توان بالا گزینه مناسبی برای انتخاب نمی باشد . ضمنا توان مصرفی پارامتر تعیین کننده ای در تعداد دستگاه ماینرهایی که می توانید در فارم خود قرار دهید دارد.

قیمت

میزان بودجه ای که در دسترس دارید یک عامل سرنوشت ساز می باشد و طبیعتا برای دستگاه های با قیمت بسیار بالا زمان بازگشت سرمایه بیشتر می باشد و شما دیرتر به سوددهی می رسید

در ادامه سعی می کنیم با در نظر گرفتن هر سه پارمتر هش ریت ، توان مصرفی و قیمت ، بهترین ماینر را انتخاب نماییم .

محاسبه درآمد یک ماینر

محاسبه درآمد یک ماینر

بازده ماینر و انتخاب بهترین استخراج کننده بیت کوین

در قسمت قبلی شما را با  پارامترهای تاثیر گذار بر روی میزان درآمد ماینینگ آشنا نمودیم. در زمان تصمیم گیری برای انتخاب باید هرسه مورد یاد شده را باهم در نظر بگیریم مثلا انتخاب یک ماینر با هش تریت بالا و توان مصرفی پایین در ظاهر باعث افزایش میزان درآمد می شود. ولی از آنجایی که این دستگاه ها دارای قیمت بسیار بالا می باشند با یک مقدار بودجه در نظر گرفته شده تعداد کمتری دستگاه می توان نصب نمود که همین امر باعث کاهش میزان درآمد شما می شود.

حالت دوم به اینگونه است که یک دستگاه ماینر را صرفا بدلیل ارزان بودن نباید خریداری نماییم چون معمولا دستگاه های ارزان یا پردازنده ضعیف تری دارند و یا مصرف برق آن ها زیاد می باشد و همین امر سبب شده کسی اقبالی نسبت به خرید این دستگاه ها نداشته باشد و این موضوع باعث کاهش قیمت آن ها شده . در این مورد ممکن است باتوجه به تعداد ماینرهای بیشتری که نصب کردیم درآمدی نصبتا معقول داشته باشیم ولی بخش زیادی از درآمد خود را باید برای بهای برق مصرفی کنار بگذارید که باعث کاهش شدید سوددهی شما می گردد .

خب الان سوالی که پیش می آید این است که ما چگونه می توانیم دستگاه ها را باهم مقایسه نماییم . یک راه ساده تست کردن این موضوع است که امری معقول و شدنی نیست و همچنین پول و زمان شما را هدر می دهد . شما برای این کار می توانید از ماشین حساب های مخصوص این کار استفاده نمایید و میزان بازگشت سرمایه و میزان درآمد خالص خود را در طی یک روز، یک هفته، یک ماه و یا یک سال تخمین بزنید و سپس اقدام به تصمیم گیری نمایید .

برای این کار می توانید سری به سایت مقایسه ارزهای دیجیتال و ماینرها بزنید و اعداد مربوطه را در محل های مشخص شده وارد نمایید و سیستم بصورت اتوماتیک میزان درآمد خالص شما را محاسبه خواهد نمود .

 

نحوه کار با این ماشین حساب ساده می باشد برای انجام این کار بخش های مختلف را به صورت زیر تکمیل نمایید.

در بخش Hashing Power : هش ریت دستگاه مورد نظر خود را وارد نمایید.

در بخش (Power consumption (w : توان مصرفی دستگاه خود را بر حسب وات وارد نمایید.

در بخش Cost per KWh ($) : قیمت هر کیلووات ساعت برقی که در اخیار دارید را وارد نمایید ( نگران علامت دلار نباشید در صورتیکه قیمت را به تومان وارد نمایید درآمد نهایی شما هم برحسب تومان محاسبه می شود ، پس نیازی به تبدیل قیمت هرکیلوات برق مصرفی ندارید).

در بخش

تصویری از ماشین حساب مقایسه ماینرها

تصویری از ماشین حساب مقایسه ماینرها

بزودی نسخه فارسی این ماشین حساب در سایت قرار خواهد گرفت.

تعداد ارزهایی که می توان با یک ماینر بیت کوین استخراج نمود .

باتوجه به اینکه هر ارز رمزنگاری شده ای از یک الگوریتم خاصی ساخته شده است طبیعتا دستگاه ماینرها هم قادر به استخراج یک الگوریتم هستند . به عنوان مثال  الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 می باشد بنابراین شما با یک ماینر بیت کوین می توانید تمامی ارزهایی که بر پایه الگوریتم SHA-256 رمزنگاری شده اند را استخراج نمایید .

شما همواره می توانید جهت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع فارم سیار و ثابت و یا طراحی و اجرای آن با ما در تماس باشید .

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۰ / ۵٫ تعداد رای : ۰

اولین نفر باشید که به این نوشته رای می دهید

مدیر وب‌سایت
ما در تیم تولید محتوای کنترل سازان در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی و محصولات در تجهیزات صنعتی را تهیه کنیم. جهت مشاوره و سفارش محصول می توانید با ما در ارتباط باشید .

‫4 نظر

  • علیرضا نصیری گفت:

    سلام من یه ماینر دارم وصل نمیشه .چراغ شماره d8 روشن نمیشه
    باقی دستگاه ها چهارتا روشن میشه که آخری چشمک میزنه ولی این روشن نمیشه .لطفا لطفا راهنمایی کنید مشکل از چیه ممنونم از سایت خوبتون

    • admin گفت:

      با سلام
      اگه میشه مدل دستگاهتون رو هم بگین و همچنین منظورتون از وصل نشدن چیه ؟
      به استخر وصل نمیشه ؟
      یا آی پی نمیگیره ؟

  • آرمان گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب بسیار مفیدتون.
    من میخواستم ببینم چطور میشه از روی دستگاه میزان آمپر مورد نیاز و سه فاز یا تک فاز بودن دستگاه رو متوجه شد؟

    • admin گفت:

      با سلام
      معمولا همه دستگاه های ماینینگ رایج تک فاز هستند .
      از روی توان دستگاه میتوانید بفهمید که مصرف دستگاه چقدر هستش به این صورت که توان رو به ۲۲۰ تقسیم کنین مقداری که بدست میاد همومن آمپر مصرفی دستگاه هستش
      مثلا یک دستگاه ۲۲۰۰ وات ۱۰ آمپر برق مصرف می کنه .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *