منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
نمایشگر – سیستم توزین

نمایشگر – سیستم توزین

نمایشگرهای سیستم توزین

در یک سیستم توزین فشار و یا نیروی جسم مورد نظر به لودسل ها وارد می شود و خروجی لوسل که ولتاژی متغییر است غالبا توسط تجهیزات کنترلی قابل فهم نیست پس در این میان به یک مدولاتور نیاز داریم که ولتاژ خروجی لودسل ها را به یک ولتاژ یا جریان خطی در رنج های مشخصی تبدیل نماید ، که معمولا به صورت زیر می باشند .

جریان ۰ تا ۲۰mv

جریان ۴mv تا ۲۰mv

ولتاژ ۰ تا ۵V

این جریان خطی در نمایشگر با توجه به اینکه یک رفتار خطی دارد در نمایشگر می توان آن را توسط یک مدار الکترونیکی به صورت دونقطه ای کالیبره نمود به صورتی که با خالی شدن ظرف باسکول عدد صفر را برای ما نشان دهد و زمانیکه وزنی به باسکول اعمال شود مقدار آن را به نمایش بگذارد . همچنین معمولا در نمایشگر ها دو ترمینال خروجی جهت قرار دادن این جریان برای انجام اعمال کنترلی و یا هرگونه پردازشی بر روی سیگنال ، تعبیه می گردد . که معمولا این پردازش ها در PLC  و یا هر کنترلر دیگری انجام می پذیرد .

به چه منظور جریان را به کنترلر ارسال می کنیم ؟

امروزه باتوجه به نفوذ کنترلر ها به تابلو برق های صنعتی و همچنین نیاز به طرح شروطی که مرتبط با وزن یک متریال خاص می باشد لازمه که یک جریان خطی متناسب با وزن باسکول در دسترس باشد تا کنترلر بتواند با برنامه ای که از پیش برای آن تعریف شده است اقدام به تصمیم گیری نماید . به عنوان مثال بعد از خالی شدن یک مخزن به یک الکتروپمپ فرمان بارگیری ارسال شود و پس از رسیدن به وزن خاصی فرمان قطع ارسال گردد .

کنترلر - plc

کنترلر منطقی یا PLC

با توجه به اینکه زبان کنترلر ها ( مثلا PLC ) منطقی و یا به اصطلاح صفر و یک می باشد و جریان ارسالی از نمایشگر ، آنالوگ می باشد باید یک واسط در این میان قرار گیرد که این موج آنانوگ را به زبان قابل فهم برای کنترلر تبدیل نماید . به همین منظور در PLC ها کارت های تبدیل آنالوگ به دیجیتال یا A/D قرار گرفته که انجام اعمال پردازشی بر روی سیگنال های آنالوگ را میسر می سازد .

کارت آنالوگ plc

کارت آنالوگ PLC

باتوجه به مطالب یاد شده تا اینجا ، اگر قصد طراحی یک سیستم اتوماسیون را دارید که در آن از لودسل استفاده شده است و یا سیستم های آنالوگ دیگری دارید که نیاز به کنترل شدن در PLC شما را دارند ( مانند سنسور های دما ) حتما در زمان تهیه کنترلر خود این قابلیت رو پیش بینی نمایید و بعد اقدام به خرید PLC و یا ارائه فاکتور به مشتری نمایید زیراکه این آپشن بر روی قیمت PLC تاثیر گذار است و معمولا به صورت کارت آنالوگ در بازار عرضه می گردد .

مدولاتور سیستم توزین  :

گاها ما نیاز به نمایش اعدد توزین شده به اپراتور را به صورت مجزا و بر روی یک صفحه نمایش نداریم و یا قصد داریم که این اعداد را در سیستم مانیتورینگ کلی تجهیزات به نمایش بگذاریم در این حالت به جای استفاده از نمایشگرهایی که هم قابلیت کالیبراسیون و نمایش وزن را دارد و هم اینکه یک جریان خطی تولید کند ، می توان از یک مدولاتور استفاده کرد که وظیفه آن تولید یک جریان خطی جهت ارسال به کنترلر است و فاقد صفحه نمایش می باشد . استفاده از مدولاتور مزیت هایی مانند کوچک بودن ابعاد آن نسبت به نمایشگرها و همچنین پایین بودن قیمت آن نسبت به یک نمایشگر با همان دقت است که باتوجه  با فاکتورهای یاد شده طراح سیستم اتوماسیون تصمیم می گیرد که از نمایشگر و یا مدولاتور استفاده کند .

نمایشگر باسکول

مدولاتور سیستم توزین

انتخاب نمایشگر سیستم توزین :

در بالا با نحوه کار و کابردها ، وظایف و نحوه کار نمایشگر ها آشنا شدیم ولی معمولا همه این قابلیت ها ممکن است به صورت یک جا در یک نمایشگر موجود نباشد ، سازنده های نمایشگر ها معمولا محصولات خود را به صورت سفارشی شده و با امکانات مختلفی به بازار عرضه می کننده و این وظیفه خریدار محصول آن هاست که با توجه به نیازش تصمیم بگیرد از چه نمایشگری با چه امکاناتی استفاده نماید .

پارامتر هایی که معمولا به صورت آپشن در یک نمایشگر قرار دارد قابلیت ارسال جریان خروجی به کنترلر و همچنین تنوع در انواع جریان هایی که نمایشگر می تواند بر روی ترمینال های خروجی خود قرار دهد ، محدودیت های دیگری که سازنده ها به صورت سفارشی بر روی محصولات خود قرار می دهند شامل محدودیت در تعداد لودسل هایی که می توان به صورت همزمان به نمایشگر متصل نمود و یا ارسال ولتاژ تغذیه های متنوع به ورودی لودسل ها  .

پس درصورتیکه قصد خرید یک نمایشگر را دارید حتما قبل از انتخاب آن پارامترهای ذکر شده را حتما در نظر گرفته ، سپس اقدام به انتخاب نمایشگر نمایید .