منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
معرفی انواع میکسر

معرفی انواع میکسر

معمولا میکسر دستگاه بچینگ ها با توجه به نوع بتنی که انتظار می رود دستگاه بتواند تولید نماید انتخاب می شود و نام گذاری و دسته بندی این میکسر ها بر اساس تعداد شفتها و نوع قرارگیری آن ها می باشد و اکثر این میکسر ها به صورت ببچ به بچ بتن تولید می نمایند بجز مدل خاصی که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد . از این میکسر ها در صنایع دیگری مانند غذایی ، بهداشتی ، دارویی و … نیز می توان استفاده نمود البته در این حالت آلیاژ استفاده شده در ساخت بدنه داخلی میکسر ها متفاوت می باشد .

۱- میکسر تویین شفت

این نوع میکسر  دارای دو شفت موازی  و افقی بوده که معمولا توانایی تولید انواع بتن ها را دارد بر روی هر کدام از شفت ها با توجه به طول شفت تعدادی بازویی قرار گرفته که در انتهای این بازو ها یک ناخن قرار گرفته در سایزهای کوچک این نوع میکسر از یک موتور برای نیرو محرکه استفاده شده ولی در سایزهای بزرگتر معمولا ۲٫۵ متر مکعب به بالا از دو موتور استفاده شده ( برای هر شفت یک موتور ) البته در هردو حالت گیربکس هردو شفت با هم کوپل شده اند . میزان همگنی مواد در این نوع میکسر بالا می باشد و اگر محل قرارگیری بازویی و شکل و زاویه ناخن ها بدرستی انتخاب شود می تواند بصورت سه بعدی مخلوط بتن را میکس نماید یعنی کل قسمت های مخلوط را تحت پوشش قرار دهد و مواد بصورت یکسان با هم میکس شوند . از این نوع میکسر برای ساخت مخلوط آسفالت نیز می توان استفاده نمود .

 

۲- میکسر تک شفت

در میکسر اسفاده شده در این مدل همانگونه که از اسمش پیداست از یک شفت  بصورت افقی استفاده شده ولی شکل آن با شفت های میکسر تویین شفت فرق می کند و به جای بازویی یک ورق به صورت هلالی و یا مارپیچ به دور شفت پیچیده شده که ناخن ها بر روی آن قرار میگیرند . این نوع میکسر برای تولید بتن های تر مناسب می باشد ولی میزان همگنی موارد به اندازه میکسر های تک شفت نمی باشد و برای میکسر های با ظرفیت بالا توصیه نمی گردد . در سال های گذشته از این نوع میکسر ها استقبال بیشتری می شد ولی با ورود میکسر های تووین شفت میزان تقاضا برای این نوع میکسر ها کاهش یافته .

۳- پن میکسر

در این نوع میکسر محوری که بازویی و ناخن ها بر روی آن قرار می گیرند به صورت عمودی قرار داده شده این نوع میکسر هم برای بتن های تر مناسب می باشد و بیشتر در بلوک سازی ها از آن استفاده می شود . در بتن های با دانه بندی بزرگ مانند آر سی سی که در سد ها استفاده می شود خوب جواب نمی دهد و معمولا دریچه تخلیه بار از  میکسر استهلاک بالایی دارد و معمولا از سیستم هیدرولیکی برای باز و بسته نمودن آن استفاده می شود .

 

۴- میکسر کانتینیوز

این نوع میکسر برخلاف سایر میکسر ها که بصورت بچ به بچ بتن تولید می نمایند ( یعنی هر بار ما مقدار معینی از متریال ها را توزین می نماییم و داخل میکسر می ریزیم و پس از اتمام زمان میکس اقدام به تخلیه می نماییم ) این نوع میکسر بصورت پیوسته بتن تولید می نماید یعنی مصالح ، سیمان ، آب و سایر متریال ها با آهنگ مشخصی از یک سمت وارد این میکسر شده و از سمت دیگر بصورت مداوم بتن میکس شده خارج می گردد . این نوع میکسر ها دارای یک شفت به صورت حلزونی می باشند که به هنگام چرخش همزمان باعث میکس شدن بتن و انتقال آن به سمت خروجی میکسر می شود . عملیات تنظیم مقدار بار ورودی و نسبت آن ها با ید به دقت کنترل شود تا مخلوط نهایی با درصد خطای کمتری نسبت به طرح اختلاط تولید شود . معمولا نوع سیستم بارگیری این نوع بچینگ متفاوت از سایر بچینگ ها می باشد .