منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
الکتروگیربکس و الکتروپمپ های دستگاه بچینگ

الکتروگیربکس و الکتروپمپ های دستگاه بچینگ

الکترو گیر بکس و الکترو پمپ ها

الکتروگیربکس و الکتروپمپ های دستگاه بچینگ در توان و دورهای متنوعی در قسمت های مختلف دستگاه بچینگ از جمله میکسر ( که از اصلی ترین قسمت های دستگاه بچینگ می باشد و معمولا بیشترین توان را به خود اختصاص می دهد ) ، باکت ، نوار نقاله انتقال مصالح و نوار نقاله توزین مصالح ، پمپ های آب و روان کننده و ژل میکروسیلیس و الکتروگیربکس اسکرو  و … مورد استفاده قرار می گیرند .

gearbox

باتوجه به تنوع قسمت های مختلف یک دستگاه بچینگ از طیف وسیعی از الکتروگیربکس ها در یک دستگاه بچینگ استفاده می شود . که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم .

electropump

الکترو گیر بکس میکسر

همانگونه که در بالا اشاره شد ، این الکتروگیربکس غالبا بزرگترین الکتروگیربکس استفاده شده در یک دستگاه بچینگ می باشد که بیشترین توان را نیز به خود اختصاص می دهد که متشکل از یک الکترو موتور سه فاز به همراه گیربکس می باشد که باتوجه به مدل میکسر  ، نحوه انتقال قدرت از موتور به گیربکس و از گیربکس به شفت یا شفت های میکسر متفاوت می باشد و می توان روش های مختلفی را بکار برد و خود گیر بکس هم می تواند یک تکه ( برای میکسرهای تک شفت ) و دو تکه برای میکسر های تویین شفت باشد . در حالتی که میکسر دستگاه بچینگ تویین شفت می باشد و از دو گیربکس جهت به حرکت در آوردن شفت ها استفاده شده ، جهت چرخش گیربکس ها باید مخالف هم باشد و می توان برای به حرکت در آوردن آن ها از یک یا دو الکتروموتور استفاده کرد ( در حالت دو موتوره هر گیربکس توسط یک الکتروموتور به حرکت در می آید ) ولی نباید فراموش کنیم که در هر صورت این دو گیربکس باید به هم کوپل و با دقت بالایی تنظیم گردند تا از برخورد ناخنی و بازویی ها در داخل میکسر جلوگیری شود . برای انتقال نیرو از گیربکس به شفت های میکسر دستگاه بچینگ بچینگ می توان از روش های مختلفی مانند قرار دادن گیربکس به صورت مستقیم بر روی شفت و یا استفاده از سیستم چرخ زنجیری به کار گرفت و همچین جهت انتقال قدرت از الکتروموتور به گیربکس ها هم از روش های یاد شده بالا می شود استفاده کرد و هم می توان تسمه و پولی به کار گرفت .

electrogearbox-2

الکتروگیر بکس نوار انتقال و نوار توزین

هر نوار نقاله ( تسمه نقاله ) برای بحرکت در آمدن نیاز به یک الکتروگیربکس دارد که توان آن باتوجه به پارامترهای مختلفی مانند شیب نوار ( در حالت نوار انتقال ) طول نوار نقاله ، میزان باری که قرار است به حرکت در آورد ، تعداد دفعاتی که روشن و خاموش می شود و …. البته رعایت نمودن مواردی مانند دقت در ساخت و پایین آوردن میزان اصطکاک بین قطعات مختلف می تواند باعث پایین آمدن توان موتور شود .

معمولا موتور نوار نقاله بر روی درام سر جلویی نوار نصب می شود و می توان از دو الکتروگیربکس برای به حرکت در آوردن آن نیز استفاده کرد ولی معمولا این کار را با نصب یک الکتروگیربکس بزرگتر انجام می دهند . سیستم های انتقال نیرو مانند میکسر متنوع می باشد و لی متداول ترین مدل ها استفاده از سیستم چرخ زنجیری و یا کوپل مستقیم می باشد .

conveyor-electro-gearbox

جهت جلوگیری از حرکت بازگشتی نوار انتقال ( با توجه به شیب دار بودن آن ) از موتورهای دارای ترمز مگنتی استفاده می شود که در زمان توقف موتور و یا خاموش بودن آن از حرکت در خلاف جهت جلوگیری شود که معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که بر روی نوار انتقال بار موجود بوده و اقدام به خاموش نمودن نوار انتقال نماییم که این امر در صورت نصب نبودن ترمز بر روی الکتروگیربکس نوار انتقال مصالح باعث چرخش برعکس نوار به سمت پایین و در نتیجه انباشته شدن مصالح در قسمت انتهایی نوار شود .

الکتروگیربکس باکت

معمولا در یک دستگاه بچینگ ( در ظرفیت های پایین ) از سیستم باکت برای انتقال مصالح از لایناربین و یا سیستم بارگیری دراگلاین به داخل میکسر دستگاه بچینگ استفاده می شود که نیروی محرکه لازمه جهت به حرکت در آوردن باکت بر روی مسیر ریل ، توسط یک الکترو گیربکس تامین شده در این مورد نیز مانند موتور نوار انتقال باید بر روی موتور باکت از ترمز های مگنتی استفاده شود که در غیر این صورت سقوط باکت حتمی بوده و کنترل لنت های ترمز الکتروموتور بایک به صورت مداوم و دوره ای انجام بپذیرد که رعایت ننمودن آن می تواند خسارات زیادی را با سقوط باکت به بار آورد . سیستم انتقال نیرو نیز در این حالت متنوع می باشد ولی معمولا از الکترو گیر بکس کوپل مستقیم و یا چرخ زنجیری استفاده می شود .

مخزن باکت توسط یک و یا دو سیم بکسل که به دور یک وینچ پیچیده شده است ، به حرکت در می آید و با اجرای مدار چپ گرد ، راستگرد بر روی موتور آن می توان توسط این وینچ باکت را بر روی ریل به حرکت در آورد .

electrogearbox-2

الکتروپمپ ها

در قسمت های مختلف از دستگاه بچینگ از الکتروپمپ ها برای انتقال مایعاتی از جمله آب استفاده می شود ، هر چند که می تواند این امر به صورت صقلی نیز انجام بپذیرد و لی معمولا برای بالا بردن سرعت بارگیری از الکتروپمپ استفاده می شود ، سایر قسمت هایی که در آن ها از الکترو پمپ استفاده می شود شامل سیستم افزودنی ، انتقال ژل ، الکتروپمپ سیستم هیدرولیک و …. می باشد که سایز این الکتروپمپ ها و میزان پرتاب آن ها با توجه به دبی مورد نیاز مایع مورد نظر تعیین می گردد .

electropump-2

الکتروگیر بکس اسکرو ها

در یک دستگاه بچینگ غالبا از اسکرو جهت انتقال سیمان از سیلو به داخل میکسر و یا باسکول ( مخزن ) که بر روی میکسر قرار دارد استفاده می شود ، عواملی مانند ضخامت و طول لوله و دقت در ساخت می تواند تعیین کننده سایز این الکتروگیربکس باشد که معمولا از سیستم کوپل مستقیم برای انتقال توان استفاده می شود .

screw-electrogearbox


جهت سفارش الکتروموتور می توانید با ما در ارتباط باشید و یا از صفحه فروشگاه بازدید فرمایید