منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
نوار فرم یا ماکارونی

نوار فرم یا ماکارونی

نوار فرم یا ماکارونی

نوار فرم یا ماکارونی

برای منظم نمودن سیم و کابل و بستن سیم های موجود در تابلو برق صنعتی یا خانگی به یکدیگر از نوار فرم استفاده می شود که البته از بست کمربندی نیز می توان در این مورد استفاده نمود. ولی نتیجه نهایی کار با نوار فرم ماکارونی بسیار شکیل تر می باشد .

با استفاده از این محافظ می توانید محافظت بیشتری از کابل های خود داشته باشید و عمر آن را به مقدار زیادی افزایش دهید. این محافظ بسیار ساده ساخته شده و از قطعات پلاستیکی تشکیل شده است که در هم چفت می‌شوند. این قطعات از قسمتی که کانکتور و کابل به یکدیگر متصل می شوند حفاظت می‌کند. بدین ترتیب این قسمت کمتر دچار خم‌شدگی بیش از حد و کشیدگی می‌شود.

طریقه استفاده از نوار فرم یا محافظ کابل به اینگونه است که ابتدا یک سر نوار را بر روی سیم و کابل مورد نظر قرار داده و جهت جلوگیری از حرکت آن بر روی کابل ترجیحا با بست کمربندی آن را بسته و سپس به صورت راستگرد شروع به پیچیدن نوار می نماییم .

بجای استفاده از نوار ماکارونی می توان از لوله خورطومی نیز استفاده کرد . که در بیشتر مواقع می تواند محافظت بیشتری از سیم و کابل نماید ولی شکل ظاهری آن به زیبایی نوار فرم نمی باشد .

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۴ / ۵٫ تعداد رای : ۱

اولین نفر باشید که به این نوشته رای می دهید

مدیر وب‌سایت
ما در تیم تولید محتوای کنترل سازان در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی و محصولات در تجهیزات صنعتی را تهیه کنیم. جهت مشاوره و سفارش محصول می توانید با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *