منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
لزوم استفاده از سیستم توزین دیجیتال

لزوم استفاده از سیستم توزین دیجیتال

لودسل

تاریخچه :

در سیستم های صنعتی امروزی باتوجه به بالا رفتن میزان تولید و همچنین نیاز به کیفیت و دقت بیشتر در محصولات و خروجی نهایی ناگزیر به استفاده از سیستم های اندازه گیری وزن می باشیم . در گذشته از روش های مختلفی برای اندازه گیری وزن و یا تخمین حجم و یا وزن مورد نظر استفاده می شد که برای نمومه می توان به ترازوهای مکانیکی و یا سیستم های کنتوری برای اندازه گیری حجم مایع مورد نظر استفاده می شد . و گاها با اندازه گیری زمان بارگیری متریال مورد نظر اقدام به تخمین مقدار آن می نمودند به این صورت که با اندازه گیری  مقدار متریال خارج شده در یک زمان خاص در دفعات بعدی برای بارگیری شیر یا دریچه بارگیری متریال مورد نظر را به همان زمان مورد نظر باز می گذارند .

 

.

نمونه کنتور اندازه گیری آب

نمونه کنتور اندازه گیری آب

وزن نمودن و تخمین مقدار متریال مورد نظر همواره یکی از دغدغه های بشر بوده است که در زمان های مختلف راه  حل های متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است که هرکدام کم و کاستی هایی داشته اند و به مرور زمان تکمیل تر شده . با ظهور علم الکترونیک این روند سرعت بیشتری گرفته و این گونه تجهیزات به تکامل بیشتری رسیده اند . و باعث بوجود آمدن سیستم توزین دیجیتال شده اند .

مخزن افقی شیر ( با قابلیت نمایش وزن شیر داخل دخیره شده ) به محل قرارگیری لودسل ها توجه کنید

مخزن افقی شیر ( با قابلیت نمایش وزن شیر داخل دخیره شده )
به محل قرارگیری لودسل ها توجه کنید

باتوجه به بالابودن دقت و راندمان این تجهیزات صاحبان صنایع را مجاب به استفاده از این تجهیزات نموده و رفته رفته سیستم توزین دیجیتال راه خود را نه تنها به کارخانه جات و خطوط تولید جهت اندازه گیری حجم متریال داخل مخازن راه پیدا کرده انده بلکه در ابعاد کوچکتر مانند ترازوهای آشپز خانه نیز از آن ها استفاده می شود .

نمومه ای از ترازوی دیجیتال آشپزخانه

نمومه ای از ترازوی دیجیتال آشپزخانه

کاربرد این سیستم ها تنها به نمایش یک عدد برای اپراتور ختم نمی شود و در سیستم های مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی از داده های خروجی این سیستم ها به بهترین نحو می توان برای کنترل اتوماتیک سیستم و هم چنین راه اندازی سیستم گزارشگیری و ثبت تاریخچه عملیات انجام شده در سیستم نیز می توان بهره برد .

سیستم گزارشگیری با قابلیت چاپ

سیستم گزارشگیری با قابلیت چاپ