منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English
چراغ سیگنال و آلارم

چراغ سیگنال و آلارم

چراغ سیگنال و آلارم

لامپ های سیگنال در انواع تابلو برق های صننعتی برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند . این لامپ ها در نوع صنعتی خود معمولا دارای قاب بوده و بنده ای رزوه شده می باشند که توسط یک مهره بر روی بدنه تابلو برق فیکس می شوند . علاوه بر کاربرد بر روی تابلو برق از این چراغ سیگنال ها می توان بر روی ماشین آلات صنعتی نیز استفاده نمود . در داخل محفظه این لامپ سیگنال ها یک چراغ معمولی قرار دارد که می تواند یک لامپ LED یا رشته ای باشد که همین امر باعث شده تا ولتاژ کاری آن ها متنوع باشد ( از ۳ ولت تا ۲۲۰ ولت ) و شما باتوجه به مداری که طراحی نموده اید می توانید لامپ سیگنال متناسب با تابلو برق خود سفارش دهید . در نقشه ها برای نمایش چراغ سیگنال از حرف H استفاده می شود. . این لامپ ها معمولا دارای رنگ بندی بوده و معمولا در ۷ رنگ زیر قابل سفارش می باشد .

سفید

آبی

قرمز

صورتی

زرد

سبز

فسفری

برخی از کاربردهای لامپ سیگنال در تابلو برق ها بشرح زیر می باشد البته توجه داشته باشید که شما می توانید بر حسب نیاز و یا سلیقه خود نیز از این لامپ ها بهره ببرید :

۱- معمولا بر روی تابلو برق ها سه عدد لامپ سیگنال با رنگ های متفاوت قرار دارد که هرکدام مستقیما به یک فاز متصل بوده و در صورت قطع یکی از فاز ها اپراتور سزیعا متوجه مشکل بوجود آمده می شود .

۲- برای نمایش وضعیت یک دستگاه مثلا الکترو موتور می توان از دو لامپ سیگنال قرمز و سبز استفاده نمایید، لامپ سبز را برای حالتی که الکترو موتور روشن بوده و حالت قرمز را برای حالت خاموش بودن یا تریپ کلید حرارتی قرار دهید .

۳- روشن و خاموش بودن یک کلید خاص

۴- وارد مدار شدن خازن و ….

البته توجه نمایید که بعضی از کلید های فرمان در داخل خود دارای یک چراغ سیگنال بوده و از آن نیز می توانید استفاده نمایید و برای وصل نمودن آن می توان برق ورودی را به کنتاکت های زیر کلید فرمان متصل نمایید که معمولا با نام های ۱X و ۲X نامگذاری می شوند .

چراغ سیگنال و آلارم

برخی از استفاده های لامپ سیگنال باتوجه به رنگ لامپ :

رنگ سفید :

 اگر در تغذیه مدار فرمان از جریان DC استفاده شود از این رنگ استفاده می شود و موقع فعال شدن تغذیه مدار فرمان این چراغ روشن می شود. در بعضی از تابلو های برق که در پست ها از آن استفاده می شود تغذیه مدار فرمان تابلو DC است که به هنگام فعال شدن رنگ چراغ سیگنال سفید روشن می شود.

رنگ سبز :

وقتی کلیدی (ACBMCCB ) در حالت OPEN یا باز قرار گیرد این رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ قرمز:

 وقتی کلیدی  (ACBMCCB ) در حالت CLOSE یا بسته قرار گیرد این رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ زرد :

وقتی کلیدی  (ACBMCCB ) در حالت FALT یا خطا قرار گیرد این رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

و بسته به استاندارد می توان از رنگ های قرمززردآبی برای شناسایی فازها یا از رنگ های قرمز زردسبز استفاده کرد.

آلارم یا بیزر

سیستم آلارم و سیگنال در تابلو برق هدفی جز آشکار نمودن خطاها و معایب ندارد. سیستم آلارم تابلو برق ها زمانی که بهره بردار هنگام کار و مانور دچار خطا گردد آن را از نحوه کار و عملکردش مطلع کرده و کمک می کند تا سریع تر خطا و عیب مشخص و قسمت معیوب در صورت نیاز جدا شده و اقدامات لازم انجام گیرد.

آلارم با می توان توسط یک چراغ سیگنال ترجیحا قرمز رنگ مشخص می کنند و برای جلب توجه بیشتر می توان آن را به صورت چشمک زن در آورد و یا از بیزر و آژیر صوتی استفاده کرد که در صورت لزوم می توان از بیزرهایی استفاده کرد که که بصورت یک چراغ سیگنال می باشند و با تغذیه آن ها همزمان بیزر آن روشن شده و چراغ قرمزی در داخل آن شروع به چشمک زدن می نماید که احتمالا این نوع آلارم بیشترین تاثیر را برا روی اپراتور و یا کنترل کننده دستگاه و تابلو برق دارد .

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۰ / ۵٫ تعداد رای : ۰

اولین نفر باشید که به این نوشته رای می دهید

مدیر وب‌سایت
ما در تیم تولید محتوای کنترل سازان در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی و محصولات در تجهیزات صنعتی را تهیه کنیم. جهت مشاوره و سفارش محصول می توانید با ما در ارتباط باشید .

‫2 نظر

  • امیرناصر میرشکرائی از شرکت تعمیران گفت:

    نیاز به چراغ سیگنال خطی ۵۰ در ۱۰ میلیمتر با استفاده از ال ای دی و یا اس ام دی داریم
    شرکت تعمیران – تلفن ۰۹۱۰۱۴۶۸۰۶۹

  • شریف گفت:

    سلام. چگونه چراغ سیگنال DCرا چشمک زننیم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *